20160802_204857

TheCoffee

Rover 19–25 år TheCoffee

Roverscouter förbättrar världen. All scouting handlar om samhällsengagemang men det blir aldrig så tydligt som i roveråldern.

Som roverscout har du ingen ledare i din kår som stöttar dig och dina scoutkompisar. Det är bara ni, tillsammans. De flesta har varit med i Scouterna redan tidigare, men många väljer att bli roverscouter utan någon tidigare scoutbakgrund. I S:t Örjans scoutkår samkör Roverscouterna sitt program med Utmnarscouterna. Roveravdelningen i S:t Örjans scoutkår heter TheCoffee.

Under våren och sommaren har Nycklarna tillsammans med roverscouterna bland annat haft vinterhajk i Sälenfjällen, grillat hel gris över eld, paddlat konto i Nitälven, vandrat delar av Bergslagsleden samt fjällvandrat i Jämtlandsfjällen.

Roverscouterna har möte tillsammans med utmanarna (Nycklarna) på tisdagar kl. 19.00-20.00 i Vångsta.

Kontakta TheCoffee:

Vill du kontakta Roveravdelningen maila thecoffee@storjanvasteras.se.

Viktiga datum våren 2023:

• Terminsstart: 24 januari
  • Sportlov vecka 9
  • Romme: 12 mars
  • Påsklov vecka 14
  • S:t George firande: 19 april
  • Valborg: 30 april
  • Vårläger: 18-20 maj
  • Terminsavslutning: 7 juni på Björnön tillsammans med hela kåren

TheCoffee märket

Trygga möten

Trygga möten  är en kurs för scouter  äldre än 15 år och handlar om hur man jobbar mot och  förebygger bland annat övergrepp av olika slag inom och utanför scoutverksamheten.

Läs mer om Trygga Möten

VÄGBESKRIVNING TILL VÅNGSTA

Gör intresseanmälan

Paddelhajk i Nitälven 2020:

Vinterhajk 2020:

Under våren har Nycklarna varit på vinterhajk i Sälenfjällen.

Riksdagen 2019:

Besök i Riksdagen.