Medlemsavgift

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger tillkommer oftast en extra avgift.

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 450 kronor per termin.
Syskon rabatt gör att andra syskonet betalar 400 kronor per termin.

Avgiften betalas till scouterna centralt och man får varje termin en faktura antingen via mejl, i brevlådan eller via Kivra.

Stöd medlem/ Passiv vuxen:

För dig som vill inte längre har möjlighet att vara aktiv i scoutkåren, flyttat för att plugga/ jobba eller vill stödja scoutkårens verksamhet finns det möjlighet att vara stödmedlem/ passiv vuxen. Med andra ord för dig som fortfarande vill vara medlem även fast du inte kan delta i terminsaktiviteterna i kåren. Medlemsavgiften för stödmedlemmar/ passiva vuxna är 200 kr per termin och största delen av avgiften går till att täcka avgifterna från förbund och distrikt.

Scouterna

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i
Västmanlands scoutdistrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.