20210427_191108

Valborg 2024

Nu är det snart dags för Valborg. Varje år deltar S:t Örjans scoutkår i valborgsfirandet på Bäckby där vi säljer hamburgare, sockervadd mm för att samla in pengar till kåren. Det är också våra scouter som tänder Valborgsbrasan.

För att detta ska vara möjligt behövs hjälp av föräldrar och av våra fantastiska scouter både under valborg och i förberedelserna innan. I formuläret nedan kan du fylla i vad du kan hjälpa till med innan och under firandet.

Vi kommer samlas kl. 16.00 på Bäckby bakom Hällby skolan för att ställa upp och förbereda, försäljningen startar runt 18.00. Under valborgsfirandet kommer vi behöva hjälp av både scouter och föräldrar med allt från att servera och grilla hamburgare och korv till att ta betalt. Vi planerar att sälja sockervadd, brända mandlar, hamburgare, korv, fikabröd.

Scouterna kommer få gå fackeltåg och tända brasan tillsammans med scouter från Bäckbykyrkan. De som har får gärna ha scoutskjorta på sig. Följ denna länk för att anmäla din scout till fackeltåget. Detta är för att vi ska ha tillgång till rätt antal facklor. Sista dag att anmäla är den 24 april.

Jag vill tända valborgsbrasan

HITTA TILL VALBORGSBRASAN